Ekonomi

İç mekan tasariminin kalbi İstanbul’da atacak

Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) tarafından organize edilen ve Türkiye’nin ilk tasarım odaklı fuarı olma özelliğini taşıyan etkinlik, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek.

Mobilyadan aydınlatmaya, ev tekstilinden aksesuara kadar iç mekan tasarımının yenilikçi, özgün ve estetik çözümlerinin buluşacağı etkinlik, Türkiye’de bir ilke imza atacak. Üretim ve ihracatta yakaladığı istikrarlı büyümenin yanı sıra sunduğu tasarım vizyonuyla da adından her geçen gün daha fazla söz ettiren mobilya sektörü, bu alanda önemli bir etkinliği hayata geçirmiş olacak.

Sektördeki en yeni ve ilham verici tasarımlar ile ufuk açıcı sohbetlere ev sahipliği yapacak Furnishings & Design Istanbul, sürdürülebilirlikten inovasyona kadar farklı alanlara odaklanan yenilikçi tasarımları buluşturacak.

“Tasarım Yeniden İstanbul’da” mottosuyla düzenlenen ve sektörün güçlü iş ağını arkasına alan fuar, sürdürülebilirlik vizyonuyla da dikkatleri üzerine çekecek. Kullanılan tüm stantlar ve malzemeler, fuarın ardından geri dönüşüm işleminden geçirilerek okullara yönelik farklı malzemelere dönüştürülecek.

“ÖZGÜN TASARIMLARIMIZIN ZAYIF KALMASI HIZIMIZI KESİYOR”

Fuara ilişkin İstanbul’da bir otelde düzenlenen basın toplantısında konuşan MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye mobilya sektörünün son 20 yıl içinde büyük bir dönüşüm yaşadığını belirterek, son 20 yılda ihracat yapan, dış ticaret fazlası veren ve ülke ekonomisine ciddi katkı sunan bir endüstri haline geldiğini söyledi.

Sahip oldukları üretim gücü ve pazarlama faaliyetleriyle dünyanın 7’nci büyük mobilya ihracatçısı durumuna geldiklerini dile getiren Güleç, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu başarı hikayesinin güçlenerek devam etmesi gerekiyor. Bu da ancak endüstrinin merkezine ‘tasarımı’ yerleştirmekle mümkün olabilir. Ancak özgün tasarımlarımızın zayıf kalması hızımızı kesiyor. Durum böyle iken, tasarımcı ile üreticiyi bir araya getiren, verimli buluşmalara ve deneyimlere olanak tanıyan bir organizasyona; özgün tasarımların önemini ortaya koyan, ‘sıradan olmaktan çıkmanın’ etkili yöntemlerini görünür kılan bir sergileme alanına ihtiyaç vardı. FDI, bu ihtiyaca cevap olarak, markalara tasarım odaklı güçlü bir sıçrama noktası yaratmak için dizayn edildi. Organizasyon bünyesindeki bütün bölümler bu amaca hizmet ediyor.”

GENİŞ YELPAZEDE ÖZGÜN VE YENİLİKÇİ TASARIMLAR YER ALACAK

Ahmet Güleç, fuarın; mobilyadan aydınlatmaya, ev tekstilinden zemin kaplamasına ve aksesuara kadar geniş bir yelpazede özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya koyan her ölçekten markaya ev sahipliği yapacağını söyledi.

Endüstri paydaşları ve tasarıma ilgi duyan herkesin, Türkiye’de tasarımın özgün yönünü bu etkinlikte keşfetme imkanı bulacağını dile getiren Güleç, fuarın sürdürülebilirlikten inovasyona kadar farklı alanlara odaklandığının altını çizdi.

Güleç, merkezinde tasarımın, sürdürülebilirliğin, iyiliğin olduğu bir değerler zinciri yaratarak tasarım kültürleriyle dünyada marka olmak istediklerini kaydederek, “Bunun için fuarda ürün sergileme alanlarının yanı sıra; FDI Stage ve FDI Talks adı altında bir alanımız olacak. Bu bölümde çıtası yüksek sohbetler ve tartışmalar gerçekleştireceğiz.” diye konuştu.

Üreticilerin ve markaların tasarımcı ile çalışmasını ve özgünlüklerini geliştirerek ürünlerindeki katma değeri artırmalarını çok önemsediklerini vurgulayan Güleç, şunları kaydetti:

“Bu amacı destekleyen bir diğer bölümümüz Designer-to-Business (D2B) alanımız olacak. Buradaki program kapsamında tasarımcılarımızı üreticilerimiz ile bir araya getireceğiz, verimli iş ilişkileri kurmalarına olanak sunacağız. Büyük bir gururla söylemek isterim ki, Türkiye fuar organizasyonlarında B2B görüşmelerine çok alışık, ama D2B bu anlamıyla bir ilk olacak. Yanı sıra FDI New Horizon Exhibition adı altında bir sergileme alanımız olacak. Mesleki yolculuklarının farklı aşamalarındaki bağımsız Türk tasarımcıları bu sergi alanında ürünleriyle ağırlayacağız. FDI Design House ve FDI Lounge, organizasyonumuzun ana eksenini destekleyen diğer alanlar olarak kurgulandı.”

“İSTANBUL’U BİR TASARIM MERKEZİ HALİNE GETİREBİLİRİZ”

MOSFED Başkanı Güleç, FDI’nın sürdürülebilirlik tarafında da karbon ayak izi düşük bir organizasyon olmayı hedeflediğini belirterek, Onaranlar Kulübü ile yürüttükleri proje kapsamında fuarda biriken atıkları yeniden değerlendireceklerini anlattı.

Güleç, dekor, satranç seti, geri dönüşüm kutusu ve oyun alanı olarak yeniden tasarladıkları ürünleri ihtiyaç sahibi okullara ileteceklerini bildirdi. Fuarda yenilikçi tasarım ve çözümlerin yanı sıra ufuk açıcı sohbetlerin de yer alacağının altını çizen Güleç, şu ifadeleri kullandı:

“FDI ile tasarımı endüstrinin kalbine yerleştirerek evlerde, iş yerlerinde, açık, kapalı bütün kamusal alanlarda kaliteli bir stil ve duruş yaratmak istiyoruz. Hedefimiz mobilya başta olmak üzere dekorasyon ekosisteminin özgün bir görünüme kavuşmasını sağlamak, dünyanın ilgiyle takip ettiği bir etkinlik haline dönüştürmektir. Aynı zamanda sonraki yıllardaki organizasyon için de hazırlık yapıyoruz. İstanbul’u bir tasarım merkezi haline getirebiliriz. Türkiye’yi de dünya tasarım alanında marka yapabiliriz.”

Güleç, Türkiye’nin mobilyada kilogram başına düşen ihracat değerinin 3,5 dolar olduğunu belirterek, hedeflerinin 7 dolar olduğunu, burada da tasarımın büyük önem arz ettiğini vurguladı.

“FDI, TASARIM YAPAN MARKA SAYISINI ARTIRABİLİR”

Türkiye’nin alanında saygın tasarımcılarından, iç mimarlarından, mimarlarından ve akademisyenlerinden oluşan FDI Tasarım Komitesi’nin Başkanı Prof. Dr. Alpay Er de fuara ilişki bilgilendirmelerde bulundu.

“Tasarım fark yaratır, kimlik yaratır, ayrıştırır ve marka kimliğini güçlendirir.” diyen Er, Türkiye mobilya endüstrisinin son 10 yılda tasarımının önemini anladığını ama tasarımı yönetme noktasında sıkıntılar yaşadığını anlattı.

Er, tasarım yapan markaların sayısının azlığına işaret ederek, “Bu sayıyı artırmak için tasarım ekosisteminin ne olduğunu, nelerden oluştuğunu ve eksik yapılanları anlatmak gerekiyor. FDI, tasarım ekosisteminin güçlü öğreticisi, sergileyicisi, bilgi ve deneyim anlatıcısı olabilir. Bunlar çok önemli misyonlar ve bunun olması için güçlü destekçimiz MOSFED ile birlikte Tasarım Komitesi olarak yoğun bir çalışma dönemi geçirdik. Çalışmalarımız hem bu yıl hem de sonraki yıllar için devam ediyor.” diye konuştu.

Fuarın temel amacının; “sektörün ve ülkenin yüksek yararı” olduğunu anlatan Er, büyük başarıyla yollarına devam edeceklerine inandıklarını bildirdi.

Verilen bilgiye göre, FDI Tasarım Komitesi’nde iç mimar ve tasarımcı Ahmet Raşit Karaaslan; mimar Aynur Yılmaz; yüksek iç mimar Cem Cemal Çobanoğlu; stratejik iletişim danışmanı Cengiz Ayyıldız; endüstri ürünleri tasarımcısı ve iç mimar Ece Yalım; tasarımcı, küratör ve eğitmen Erdem Akan ve endüstriyel tasarımcı Şule Koç yer alıyor.

KAYNAK: ANALİZ GAZETESİ

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu